2011/02/17

Marketingová komunikace a PR

many of my readers asked me about the school I'm studying which is Marketing communication and public relations on the Charles University. it's high time to send university applications here in the Czech Republic, so I decided to write an informational post about my university. I am sorry to my foreign readers!
spoustu z vás se mě ptá na školu, kterou studuju, což je Marketingová komunikace a public relations na Univerzitě Karlově. a protože odeslání přihlášek se blíží, rozhodla jsem se, že pro vás napíšu něco o mé škole. třeba to někomu z vás usnadní rozhodování ;)
obecné info
jedná se o tříletý bakalářský program, který bohužel zatím nemá navazujícího magistra. můžete se pak hlásit na Mediální studia nebo na Žurnalistiku. ale jestli je vaší prioritou dostat se a mít pět let klid, asi to není ta pravá škola. ;) více "formálních" informací najdete zde.
výuka a předměty
pokud je vaším vysněným povoláním práce v reklamní agentuře, tak je tahle škola ideální. díky kontaktům našich profesorů se i do jedné z nejznámějších reklamních agentur v rámci výuky dostanete a s jejím ředitelem si popovídáte o tom, jak to všechno funguje. někteří profesoři jsou opravdu výborní a plní zkušeností, o které se s vámi rádi podělí. často taky na přednášky vodí nejrůznější hosty, takže výuka je pak ještě zajímavější.

pokud vás zajímá spíše kreativní stránka, můžete si vzít například předmět Kreativita v reklamní tvorbě, což byl pro mě jeden z nejlepších předmětů. na každou hodinu si musíte připravit náčrt reklamy podle konkrétního zadání. všechny nápady se pak rozebírají a dozvíte se, zda jste v této kreativní oblasti špatní, průměrní či výborní.
další předmět, ze kterého jsem byla nadšená, byl Filmový seminář - v úterý vidíte film, který má v kinech premiéru až ve čtvrtek :)
některé předměty jsou bohužel naopak nutné celofakultní zlo, jsou společné pro všechny obory na Fakultě sociálních věd. takže vás čekají povinné předměty mimo obor, například Úvod do ekonomie. naštěstí v tom není žádná matematika, takže i já, matematicky nezdatná, jsem to v pohodě zvládla.
musíte taky počítat s tím, že budete muset přečíst i pár odborných knih, na které pak budete psát eseje nebo si o nich popovídáte u ústní zkoušky.
obecně zkoušky nejsou těžké a většinou není problém udělat vše napoprvé. já jsem opakovala za celou dobu jen jeden předmět - a to rovnou dvakrát :D zkoušky jsou buď ústní, nebo častěji ve formě testu, prezentace či nějaké jiné práce. na většině přednášek není žádná kontrola docházky, takže je to spíš na vás, zda vás to zajímá a chcete do školy chodit nebo zda se připravíte až na zkoušku.
ještě musím říct, že poloha budovy školy je skvělá, chodit do školy kolem nejúžasnějšího výhledu na Hrad se mi vždycky zamlouvalo :) v okolí je taky pár skvělých podniků, kde se dají trávit odpadlé hodiny nebo díry v rozvrhu, například Krásný ztráty nebo Atmosféra. taky je blízko nejlepší menza (alespoň podle toho co jsem slyšela.. já sama jich moc nevyzkoušela) Arnošt z Pardubic.
přijímačky
hlásí se k nám každoročně přes 1 000 uchazečů a oficiálně je přijato 35, ale vždycky je to o něco víc. taky ne všichni z těch 35 lidí nastoupí, takže pokud byste byli těsně "pod čarou", máte velkou pravděpodobnost, že se ještě dostanete.
přijímací test má tři části - všeobecný přehled, jazykovou část a cizí jazyk. budu upřímná, všeobecný přehled je šílený. obsahuje otázky ze všech možných i nemožných oborů a není v ničích silách se na to připravit. možná vám může pomoct číst každý den noviny, sledovat politiku, evropskou unii, chodit na výstavy, sledovat filmy, orientovat se v literatuře, hudbě a všech ostatních oblastech, ale i tak vám některé otázky sednou a u některých budete prostě muset naslepo tipovat. to je mimochodem další věc - vždy máte u otázky 4 možnosti, přičemž správně jich je 1-4. takže i to tipovaní je dost znesnadněné :)
jazyková část už je naštěstí o něco lepší, tam vám "stačí" znát celá pravidla českého pravopisu. je to těžké a plné výjimek a chytáků, ale narozdíl od všeobecného přehledu se na to dá předem připravit.
cizí jazyk si můžete vybrat, já jsem měla angličtinu. z gymplu jsem byla zvyklá na testy CAE a tahle angličtina mi přišla ještě o úroveň těžší (ani jsem tomu vlastně moc nerozuměla :D). takže opět zase spíš tipování, ale tady aspoň máte vždy jednu jednu správnou možnost :)
ukázky testů z minulých let si můžete stáhnout tady.
letos bude ještě druhé kolo ve formě pohovoru, ale je to tento rok poprvé, takže s tím žádné zkušenosti nemám.

uff to je snad vše podstatné...doufám, že tenhle článek někomu z vás pomůže, já bych byla před podáváním přihlášek na bakaláře za takové info vděčná, tak třeba se to i vám bude hodit. a jestli se pro Marketing na Karlovce rozhodnete, přeju vám u přijímaček hodně štěstí (o ničem jiném to totiž snad ani není ;)


22 comments:

  1. dakujem za clanok,,,planujem ist studovat marketing a reklamu tu u nas na Slovensku. potesilo ako si napisala z coho pozostava vyucovanie,pretoze nepoznám osoby ktoré by to studovali cize nic do detailov som nevedela a predpokladam ze vyucba u vas sa od tej slovenskej sa nejak extra nelíši.... takze skvely clanok :)

    ReplyDelete
  2. Zuzi!
    Dekuji Ti moc! Jsem ve tretaku, ale presne na tenhle obor jsem si vybrala:) Sice jsem nasla uz vsechny mozne informace atd, ale vzdycky je lepsi to slyset primo od cloveka, ktery s tim ma zkusenosti a ne nejake letacky:) Popravde, z jazyku nemam takovy strach, ale z tech prehledu ano...snazim se byt co nejvice v obraze, ale i tak se mi zda, ze to neni dost:/ A pak jetse to, ze berou jen 35 :( Doufam, ze Ti budu moct za rok opet napsat a podekovat za tenhle clanek, ktery mi "pomohk" na skolu :D

    P.S. pripravovala jsi se hodne na ty prijmacky? :)

    Dekuji

    Zuzi

    ReplyDelete
  3. Skvělý článek! Myslím, že je to hodně užitečné, protože já jsem třeba neschopná se rozhodnout, kam na výšku...
    a to jsi ultra dobrá, že jsi se tam dostala, když je takový přebytek zájemců!

    ReplyDelete
  4. Děkuji moc! (Radka co ti psala email :)) )

    ReplyDelete
  5. Naozaj Skvele Zuz- myslim že všetci sú vďačný :)
    A naozaj obdivujem z 1000 beru 35- klobuk dolu Zuzi :)
    len mala by som ešte maličku otazku- Ake predmety si na to na strednej potrebovala? - ako maturitu?
    Ďakujem,

    ReplyDelete
  6. ps: mít školu u Ztrát by se mi moc líbilo :D

    ReplyDelete
  7. Velká gratulace, že jsi se dostala!

    Sama jsem přijímačky dělala a musím říct, že přehled byl pěknej hardcore i s tím 1-4 správné odpovědi.. A ANG mi přišla taky poměrně těžká, ale zase je pravda, že na naší střední se jelo dost pomalu, takže jsem se většinu doby nudila a nestihlo se probrat to důležité..

    Je to snový obor! Já si ho částečně vynahradila na Textilním Marketingu, no možná 100%, jsem teď ráda, že tam jsem..

    Akorát jsem si tam mimo mikro a makro ekonomii prošla i matematikou 1 a 2 .. zato ale úžasnými znalostmi z textilu!

    Byla bych ráda za víc informací o předmětech, výuce a projektech, je to strašně zajímavý! :)

    ReplyDelete
  8. 35?ja som myslela ze 65.no fasa:) ale verim si,budem tam.jou

    ReplyDelete
  9. letos je prváků o něco víc...ale náš pan milý garant je z nich tak znechucen, že se dá čekat, že letos bude chtít vzít co nejmín lidí:P...navíc bude určitě u toho pohovoru, a to vám teda fakt nepřeju...jinak mam jinou zkušenost...angličtina mi přišla dost lehká, přitom moje english je na hodně špatný urovni:D...a ty celofakultní uvody mi taky přišly lehký...nechápu, proč všichni dělaj tu ekonomii několikrát:D....ale je to tu fajn, klidně to zkuste

    ReplyDelete
  10. Fashion Smiley: a do Prahy to zkusit nechces? ja netusim, jestli je to na vsech skolach podobne, co vim, tak kamaradka studuje taky marketing (ne na Karlovce) a musi chudak hrozne pocitat :D

    Zuzi: nijak extra jsem se nepripravovala, ale urcite mi pomohla maturita z cestiny a zemepisu (napriklad sousedici staty, organizace apod.) a pak jsem si precetla pravidla ceskeho pravopisu (jak jsou na zacatku vsechny ty shody, s/z, carky, tituly, atd. atd.) a ze zoufalstvi jsem zacala listovat nejakou encyklopedii :D ale to bylo stejne k nicemu. a na anglictinu jsem si delala vzorove testy z ekonomky, maji podobny princip... tak ti moc preju, at ti to vyjde!!

    Gabi: vzdyt ty mas jeste casu ;) ja to zacala resit az v oktave, do te doby mi nejake vejsky byly ukradene :D

    Tamara: vsechny to urcite nezajima, ale nekoho snad ano :)) dekuju, ale vazne je to hlavne o tom stesti. ted nevim jak to myslis, predmety ani znamky po tobe nikdo nechce, jen to, ze mas maturitni vysvedceni. ale urcite mi pomohla hlavne maturita z cestiny a u par otazek i zemepis.

    Radka: no je to super, ja uz tam nad citronadou dala dohromady bezpocet prezentaci :D

    Bárb: dekuju, ale jak rikam, je to hlavne o tom stesti :) pani tvuj obor zni zajimave, na jake je to skole? nikdy jsem o tom neslysela! par predmetu je opravdu zajimavych, par jich je nudnych a ani o nic neprijdes, kdyz tam nechodis...ale takhle je to asi na kazde skole :)

    Sindy: drzim ti palce abys byla!

    balzu: haha ja vim, slysela jsem, jakou sodu letos prvakum dal :D ja jsem si tim taky prosla a nebylo to uplne nejprijemnejsi, byt hned v prvnim semestru dvakrat vyhozena :) s tou anglictinou je to mozne, kamarad co delal loni prijimacky mi taky rikal, ze mu prisla uplne jednoducha. mozna je to mnou, mozna je to ruznymi variantami, nevim :)

    ReplyDelete
  11. zuzi, je to obor na TUL Liberec na Textilní fakultě.. A dozvídám se z oblasti textilu hodně zajímavých věcí.. jen mi tam chybí právě ta reklamní a projektová kreativita a grafika, což je to, co jsem studovala v podstatě na SŠ.. Nejraději bych propojila tvuj obor a s mým a byl by to asi můj vysvěný.. :D

    Ale taky v ČR jsem ještě ráda, že existují dva takové nějaké, protože jinak v těchto oblastech není moc z čeho vybírat :/ což je sakra škoda!..

    ReplyDelete
  12. Můžu se jenom zeptat jak hodně je zde i "PR organizace" myslím tím vyloženě organizaci reklam/akcí. Abys rozuměla jednou bych chtěla organizovat akce/události a tak přemýšlím kam po hotelovce....

    ReplyDelete
  13. Giz: my spis delame vymysleni celych kampani (treba celorocnich), tam jsou zahrnuty i nejruznejsi eventy, ale vylozene o jejich organizaci se tu moc nedozvis, na to je asi nejlepsi praxe :)

    ReplyDelete
  14. Hehe, já se chci hlásit hned vedle, na žurnalistiku, předpokládám, že ty testy budou založený na úplně stejným principu, i podle toho co nám vykládal ten pán na dod. :)

    ReplyDelete
  15. no vidim ze budem mat co robit aby som sa tam dostala :) a ze v den skusok bude moj najstastnejsi den :D a ani som nevedela ze chodis na ten obor som myslela ze na nejake fotografovanie alebo co :) a dakujem za clanok :)

    ReplyDelete
  16. Fredi: je to tak, ja delala i prijimacky na zurnalistiku a ty mi prisly o neco lehci...ale nakonec jsem v nich ztratila vic bodu nez na marketing :)

    Zuzana: preju ti hodne stesti ;) a fotograficke predmety mam, kradu je zurnalistum :D

    ReplyDelete
  17. Mně se nejde dostat na ty stránky s testama. Mám příjímačky za dva dny. Pomooooc!!!! :-D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...